MAFFITI Studio

Maffiti - kes või mis see on?

Fotograaf ja videograaf Merily Lillevälja

Hei! Rõõm sind siin näha! 🙂 

Mina olen Merily, Maffiti loovstuudio looja, eestvedaja ja fotograaf. Olen spetsialiseerunud tervikliku visuaalse loovlahenduse pakkumisele erinevatele ettevõtetele ja brändidele. 

Loe alljärgnevast postitusest veidi minu ja Maffiti teekonnast lähemalt. 

Teekond loomingust turunduseni

Mind paelub ettevõtlikkus, ilu, loovus ja storytelling. Minu teekond sai alguse juba varases teismeeas, kui fotograafia, videograafia, graafiline disain ja kunst olid vaid “mängulised katsetused” ja viis, kuidas… 

a) … end väljendada,

b) … lihtsalt meelt lahutada või

c) pisikest sularaha teenida. 

See oli veel rate.ee ajastu, mil isiklikku profiili sai soovi korral täita oma lemmikfotodega. Juba 12-14 aastasena saime õega oma esimese “seebikaamera” (digikaamera), millega sai mõni päev üheskoos tuhandeid fotosid klõpsutatud – et saaks ikka populaarsesse netikeskkonda üles postitada. Sessioonipäev algas umbes kahe tunnise sättimisega (soeng, meik, stilistika), lokatsiooni valimisega ning paar tundi klõpsutamist valitud kohtades. Koos olles juhendasime üksteist, kuidas parimad küljed välja tuua või kuidas mõni omapärasem foto teha. Pärast sessiooni jäin mina veel arvutisse fotosid töötlema (fotošoppima, tuunima – nagu too aeg öeldi). Nii katsetasin retušeerimist, fotomanipulatsiooni ja muid ägedaid Photoshop’i oskuseid. (Hiljem õppisin kasutama ka Lightroom’i, Illustrator’it, InDdesign’i, After Effects’i ja Da Vinci Resolve’i.) Nüüd, aastaid hiljem, oleme koos õega ka mitmeid loovprojekte üheskoos teinud – täpselt sama entusiasmi ja avatud meelega. 

Fotograafia kõrvalt tegelesin ka filmimisega koos sõprade, õe ja vahest ka teiste pereliikmetega. Nimelt mõtlesime välja  erinevaid lühifilme, kirjutasime script‘e ja siis ise näitlesime ning jäädvustasime. Tänaseks loodud shortfilm’e on lihtsalt tore vaadata, vaatamata sellele et nii mõnigi klipp  on “cringe worthy“. Classic lapsepõlv. 

Ning kõigele sellele lisaks – juba maast madalast – olen tegelenud kunstiga. Käisin Tallinna Kunstikoolis ning erinevates huviringides (lisaks kunstiringile ka näite- ja tantsuringides). Ka reisil olles oli mul alati märkmik või paber ja pliiatsid kaasas, et saaks midagi kritseldada. Ettevõtliku meelega soovisin oma oskuste eest juba varakult “enda taskuraha” teenima hakata. Sellega seoses on mitmeid põnevad seiklusi, kuid nendest siin täna ei kirjuta.

Küll aga nimi Maffiti tuleneb minu nimest ja sõnast “graffiti” kokkupanduna. Nimelt ühed esimesed füüsilised tööd, mida internetis müüsin, olid graffiti stiilis loodud kunstitööd (hiljem kasutasin üpris palju ka vesivärve ja akvarelle, vahest ka stencil‘itega), inspireerituna kurikuulsast Banksy’st. Aastad olid siis umbes 2010-2012. Vaatamata sellele, et mul polnud brändingu põhimõtetest veel õrna aimugi, tegin oma brändile logo ja visiitkaardid – otse koduprinterist õhukesele koopiapaberile. Küll aga tänaseks saan selle kõige üle vaid naerda 😀 Go ahead, take a trip down the memory lane. 

Little did I know, et kõiksugune looming muutub järk-järgult mu elus lahutamatuks osaks ning kõik, mida ma õppisin ja “katsetasin” on toonud mu tänaseks siia. 

Ühel hetkel pidid “loomingulised katsetused” ja pisikese sularaha teenimine pigem tagaplaanile jääma, et keskenduda koolieksamitele ja ülikoolile. Küll aga just ülikoolis, õppides tol ajal riigiteadusi rahvusvaheliste suhete suunal, asusin tegutsema vägevas rahvusvahelises noorteorganisatsioonis AIESEC. Selle kommunikatsioonitiimis olles tutvusin põneva turunduse ja brändingu maailmaga ja see süütas minus huvi. Tegu oli tol ajal vabatahtliku tööga ehk palka ma otseselt selle töö eest ei saanud – küll aga meeletu kogemustepagasi ning teadmise, et see on midagi sellist, mida soovin teha. Minu drive ei tulenenud niivõrd palgast kuivõrd huvist selle maailma vastu. Ja see teadmine ongi tegelikult hindamatu. See, et ma olen juba noorelt südame järgi valinud suuna – et ma ei otsi sihitult end paeluvat valdkonda. 

Lõpetades bakalaureust riigiteadustes rahvusvaheliste suhete suunal, õppisin turundust ja brändingut nii Tallinna Ülikoolis, ülikooli välistel koolitustel kui ka välismaal, Hollandis elades, Haagi Ülikoolis (The Hague University of Applied Sciences). Brändide potentsiaal maailma positiivselt mõjutada läbi tähendusrikaste lugude (storytelling) ja kaunite, ägedate ning nutikate visuaalide, oli see, mis kütkestas mind sellesse maailma veelgi enam süvenema. 

Tahtsin tuua kõik teadmised ja praktikad, mida õppisin Hollandis, ka Eestisse. Ei läinud enam kaua, kuni võtsin enda ettevõtte tõsiselt käsile ja hakkasin 2015-2016a ehitama portfooliot, graafilise disaineri ja turundajana. Mul vedas, et mul oli tol ajal väga hea mentor, keda siiani südamest tänan, et andis mulle tuule tiibadesse. Mul on vedanud ka pere ja sõpradega, kes on mind igati edasi innustanud-kannustanud ning kaasa elanud. Aastad ja erinevad kliendikogemused on õpetanud, kuidas päriselt luua väärtust kliendile ning kuidas ideid presenteerida. Lisaks on tekkinud ka tugev koostöövõrgustik oma ala tegijatega nii trükikodades, digimeedias kui ka sisuloomes.

Ideedeplaneerija ja kogumik Creativist Ideemärkmik

Isiklikul ettevõtluse teekonnal püüdsin koondada kõiki oma ideid ühte kohta, mõnda märkmikku, kuid selle taolist Eestis veel müügil polnud. Seetõttu otsustasin 2017a turule tuua just sellise töövahendi: Ideemärkmiku (esimese nimega “Loovinimese märkmik”) – tegin selle jaoks sisu, kujundasin, küljendasin, toimetasin trükiga, organiseerisin promovideod, lõin kodulehe, haldasin sotsiaalmeediat ja üleüldse lõin sellele eraldi brändi Creativist (justkui sõnast ettevõtlik loovinimene). Lasin märkmikke trükkida piiratud koguses ning mõningad on veel siiani nii laos kui ka Apollos müügil. Soovi korral telli siit. Creativistiga sai tehtud ka mitmeid brändingu teemalisi koolitusi – nii veebis kui ka laivis; nii tasulisi kui ka tasuta.

Ja muide! Aastal 2022 andsin põgusalt ka intervjuu Eesti ühele populaarseimale podcastile “Täitsa Pekkis”, kus rääkisin ka enda teekonnast , Maffitist-Creativistist ja ettevõtlustegemistest lähemalt. Täitsa Pekkis on podcast, kus saatetegijad inspireerivad sind tegema elus julgemaid valikuid tuues sinuni edukate ja ägedate inimeste lood ning pekkiminekud. Tähelepanelikumad kuulevad selles intervjuus ka üht minu “sõnasalatit” ja mõtete kokkujooksmist, aga pole viga 😀 Kui tahad, siis vaata klipist lähemalt! 

🎧 Ning kes soovib endale Spotify linki mõnusaks audio-kuulamiseks, siis saad seda teha siit! 

Tänaseks on erinevatel ärilistel põhjustel Creativist brändi teekond lõppenud. Seetõttu tundus kõige mõistlikum tuua selle info Maffiti alla. Loe selle kohta lähemalt siit. Küll aga pakume ikka ja alati oma teenuseid edasi: terviklahendust brändi visuaalide loomisel.

Loominguline lähenemine: Bränd peab olema autentne

Minu loominguline lähenemine on ennekõike juurdunud sellesse, et bränd peab edasi andma oma põhiolemust võimalikult ausalt ja autentselt, täpselt sellisena nagu see on. Iga brändiprojektiga alustades, süvenen brändi põhiolemusse ja selle avastamisse. Koostöö kliendiga (ja vajadusel suurema tiimiga) on asendamatu osa minu loomeprotsessist. Iga projekt saab alguse tähendusrikkast dialoogist kliendiga. Võtan arvesse tema soove, nägemust ja võimalusi ning põimin tema brändi põhiolemuse sihtrühmaga, justkui ühte harmoonilisse süsteemi. Põhjaliku uurimistöö kaudu toon esile brändi põhiväärtused, tooni, praeguse ja ideaalse sihtrühma ning punktid, kus nii bränd kui ka sihtrühm visuaalselt ja emotsionaalselt kattuvad.

Maffiti Studio. Strateegiliselt loodud brändi visuaalne identiteet ja sisu.​

Minu eesmärk on luua brändile nauditav ja autentne visuaalne identiteet, et ühendada bränd ja selle ideaalne klient.  Jumaldan ajatut elegantsi – minu töö stiilis ja esteetikas on peamiselt kalduvus naiseliku, õhulise ja minimalistliku esteetika poole. Samas olen mitmekülgne, kohandades end brändi tegelikule identiteedile ja stiilile: olgu see siis julge ja robustne; helge ja õrn; naiselik ja elegantne; intelligentne ja soe; või midagi täiesti teistsugust. Igal tundel on oma visuaalne keel ning just seda ma oma töös tõlgin. 

Nii äriklientidele kui ka eraklientidele!

Maffiti pakub brändikujundust ja foto-videograafiat ennekõike äriklientidele. Soovi korral saab meilt terviklikku ja strateegiliselt läbimõeldud loovlahendust – olgu see graafilise disainina, foto- või videosessioonina või kõik kombineerituna. 

Maffitini on leidnud tee ka mitmed erakliendid, kes on soovinud fotosessioone – olgu need asjalikud portreed, romantilised paarifotod, südamlikud fotod lähedastega või meeleoluka pidustuse jäädvustamine. Ning jah, ka siiani pakun fotosessioone eraklientidele. Ma armastan jäädvustada inimesi täpselt nii nagu nad on, tuues esile nende parimad küljed. Seega kui soovid endast või lähedastega ägedat sessiooni, siis kirjuta info@maffiti.ee ja anna endast märku! 

Tööväline kvaliteetaeg

Kui ma ei ole just oma töösse süvenenud, siis naudin lähedaste ja sõpradega aja veetmist, näitlemist, trenni, podcastide kuulamist, kunsti, head sööki-jooki ning põnevaid filme-sarju.

Võta ühendust!

Olgu sul individuaalne soov kaasahaarava fotosessiooni järgi või bränd, mis vajab eristuvat visuaalset identiteeti – olen siin, et aidata ja suunata 🙂